19 januari, Wellington Anniversaryday: een feestdag in Wellington. Niemand moest gaan werken maar iets speciaals was er niet te doen en eten/drinken kost er die dag 15% meer. Geen reden tot bezoek dus. In de plaats gingen we samen met nonkel Peter, tante Christine en Ted wandelen aan de kust. Na een ritje met de auto kwamen we aan het strand waar we gingen wandelen. Nergens nog huizen te bespeuren, aan drie kanten bergen die steeds kaler van begroeiing werden, aan de andere kant de zee.
Tante Christine twijfelde er bij het vertrekken nog aan om een paraplu mee te nemen. Maar dat bleek nergens voor nodig, integendeel. Ik deed al gauw mijn trui uit en genoot van het zonnetje. Hoewel ik in short en topje liep, verkoos Gaëtan toch een jeans en een trui....
De golven waren er erg hoog maar in het water was er niemand te bespeuren, zelfs geen surfers. Er blijkt een zeer sterke onderstroom te zijn waardoor zwemmen of surfen levensgevaarlijk is. Pootje baden kon gerust en dat deden we dan ook. Zalig verfrissend. Af en toe wel wat pijn aan de voetjes omwille van al die keien op het strand.
Gaëtan amuseerde zich met kaatsen en door het zand rollen met de hond. Bij het kaatsen werd hij plots verrast door een golf die verder uitrolde dan verwacht. Gevolg: natte schoenen, kousen en broek :p Hij besloot dan maar zijn schoenen uit te doen en zijn kousen er te laten uithangen om te drogen. Tot plots.... "oei ik ben een kous kwijt:p" (We hebben ze niet meer terug gevonden)
Na een lange strandwandeling kwamen we aan rotsen. Naast de mooie uitzichten kwamen we nog iets bijzonders tegen: twee zeehonden die lagen te zonnen. Best grappig.
Eenmaal terug thuis merkte ik pas hoe mooi weer het was! Ik zag knalrood: mijn gezicht, schouders, armen, knieholten en nek... Bij Gaëtan was het verbranden beperkt tot zijn neus, nek en het stukje voorhoofd dat niet bedekt is met haar. Misschien was zijn trui dan toch niet zo'n stom idee. Al was het dan eerder als bescherming tegen de zon dan tegen de kou :p
In de late namiddag gingen we shoppen in het shoppingscenter hier niet zo ver vandaan. Best een indrukwekkend geheel van winkels! Gaëtan deed er een koopje: 2 shorten voor 30 Nieuw-Zeelandse Dollar. (1 euro is ongeveer 2,30 NZD) Er is dus echt iets van aan dat kleren hier goedkoper zijn. Het zijn hier nu ook wel solden maar dan nog e...
Als afsluiter van deze mooie dag aten we buiten op het terras. Nonkel Peter maakte zelf hamburgers klaar en bakte ze op de BBQ, net als broodjes ingesmeerd met boter. Samen met frietjes, klaargemaakt in de oven, was dit een maaltijd die MC Donnalds ver overtreft!!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten