De werkboekingen lopen vlot binnen! Leuk leuk! Enerzijds, hoe meer werk, hoe meer centjes (logisch :p) maar anderzijds ook, hoe meer boekingen op voorhand, hoe minder ik wakker gebeld word om 7u 's morgens. Want hoe je het draait of keert, een wekker is leuker dan een telefoon die MISSCHIEN gaat rinkelen...
- Maandag alweer in een nieuw centrum, voor een halve dag. Was op plooien, speelgoed sorteren, knutseltafel opruimen,... Het is eens iets anders en ja, het hoort er ook bij zeker? Het grootste karwei vandaag was de restanten van het middagmaal opruimen. Spaghetti is immers niet de gemakkelijkste maaltijd voor jonge kinderen on zelf te eten. De spaghetti en de saus lagen echt overal... Bovendien is het ook niet zo simpel om dat op te vegen want dat plakt aan de grond!
- Dinsdag opnieuw bij "de buren" hier in Brooklyn gewerkt. 's Morgens gaat de telefoon maar ik heb nog rustig de tijd om verder wakker te worden en me klaar te maken. Het is immers maar enkele minuten stappen. Het was al geleden van mijn allereerste werkdag dat ik hier nog geweest was. Leuke dag met speciale aandacht voor de Maoritaal aangezien het Maori language week is. Ik blijf het toch iets boeiend vinden die vreemde taal. Wat een grappige klanken toch!
- Woensdag en donderdag opnieuw naar I Kids, ondertussen een vaste stek. Een dagje peuters en een dagje baby's.
- Vrijdag opnieuw een dag in het Maori kinderdagverblijf, deze keer bij de -2-jarigen. Een zeer rustige dag: met 2 op 5 kinderen letten kan je niet bepaald een zwaar karwei noemen :p
- Vrijdagavond: alleen thuis. Gaëtan ging na het werk even bij Paul op het werk langs. Die even duurde tot 1.30u. En het langsgaan bestond uit de zelfgebakken appelcake van Gaëtan eten, pokeren en allerlei dranken door elkaar proeven. Gevolg: beetje zatjes :-) Zijn thuiskomst was best grappig. Minder grappig (voor hem dan toch) was de dag nadien :D Hehe, geen medelijden :D
- Zaterdagavond: alleen thuis. Gaëtan gaat bij een paar kameraden een pintje drinken en wat pc-spelletjes spelen. Ik kijk op het gemak naar "Australia".
- Zondagmorgen: brunchen met tante Christine, nonkel Peter, Briar en Marion. Even verschieten hoe een kind op enkele weken kan groeien en veranderen! Echt grappig hoe ze geniet van deze wereld! We eten allebei met veel smaak onze French toast op. Nonkel Peter vraagt of we al plannen hebben voor vanavond. Neen... Voorstel: bierdegustatiemenu in Gusto. Restaurant gesloten, enkel uitnodiging voor 20 gasten. Hier zeggen we geen neen maar JA tegen :-) Het was een samenwerking tussen de Malthouse, een van de betere cafes in Wellington (met een heeeeeel ruim bierassortiment, waaronder verschillende Belgische) en Gusto.
- Zondagavond: een culinair hoogstandje! 8 (?!) gangen met tussendoor 6 verschillende bieren om te proeven (gelukkig wel niet altijd volledige :p). HEERLIJK!!!! Elke gang was om te beter! Naast ons aan tafel, aan de ene kant een ander koppel Belgen die hier nu 2 jaar wonen en een bevriend koppel (Engelstaligen, land van herkomst onbekend :p), aan de andere kant de baas van de Malthouse en zijn vrouw. Op het einde van de avond vraagt de eigenaar van de Malthouse wat we van de bieren vonden. Waarop de andere Belg antwoordt "Nice try" :D Wie kan er nu aan onze Belgische bieren tippen? :p Heel fijne, lekkere en gezellige avond!
Dinsdag was het helaas heel wat minder mooi weer: donker, grijs, koud en regen... Het is dus niet alleen in België dat het weer snel kan omslaan. Ook vandaag een halve dag werken voor de boeg: in de fitnessopvang. Gelukkig maar een halve dag want ik voel me niet tip top in orde. Ik had beter gezwegen dat ik goed gespaard blijf van winterse kwaaltjes en dat terwijl ik dagelijks bij kinderen met snotneuzen vertoef ;-) Vandaag ook een extra vlucht in Australië gaan boeken, nl van Sydney naar Brisbane. Zo kunnen we op 't gemakje Sydney bezoeken en hebben we nadien meer tijd om de overige 1700km af te leggen. Eigenlijk wel zotjes: 280 dollar, 120 euro... voor ons 2 samen! Ja voor die prijs kan je geen auto huren en daar ongeveer 1000 km mee rijden he! Bovendien ligt het mooiste stuk van Brisbane tot Cairns en missen we dus niet zo heel veel door van Sydney naar Brisbane het vliegtuig te nemen. Ik kijk er al naar uit!
Ook de rest van de week is al volboekt :D Woensdag opnieuw I kids, donderdag eigenlijk ook maar op een andere locatie en vrijdag opnieuw op het 2e verdiep :-) Ondertussen ook telefoon gekregen voor werk van Manpower. Wie heel diep nadenkt herinnert zich misschien nog dat ik daar in mei langs geweest ben. Sindsdien heb ik er niets meer van gehoord. Benieuwd wat ze in petto hebben. Ik heb ze nl nog niet te pakken gekregen na mijn voicemailbericht. Het werk lijkt hier van alle kanten te komen tegenwoordig. Maar erg vind ik dat niet hoor!
Bij deze laat ik dan weten dat ik jullie blog weldegelijk volg ;-)
BeantwoordenVerwijderen