Vrijdag reden we tot in Masterton, zochten een slaapplaats en gingen Indisch eten, mmmmm (wat was dat lang geleden). Zaterdag gingen we ontbijten in een gezellig bakerijtje. Groot was de verbazing dat de bakker niet eens koffiekoeken had! En dat was toch ons plan. Dan maar naar de iets minder gezellige supermarkt he. Volgend plan: Castlepoint. Van een idylische plek gesproken! Het was gewoon ZALIG!! Aan onze rechterkant een “bergje” dat start vanop het strand en dat uitzicht geeft over alle kanten van de oceaan. De terugwandeling was door het gras, de duinen en het bos. Aan onze linkerkant een vuurtoren. Na twee uur genoten te hebben van dit moois, zetten we de tocht verder richting Napier. Ook die tocht was best de moeite waard! Onderweg kwamen we de plaats met de langste naam ter wereld tegen (beweren ze toch):Taumatawhakatangihangakoauauotamateapokaiwhenuakitanatahu.
Zaterdagavond sliepen we in de jeugdherberg in Napier met zicht op zee. Bij gebrek aan veel keuze werd het avondmaal Turks. Later op de avond was het nog eens rugbytijd. Dit was ook alweer even geleden aangezien de vorige matchen in Zuid-Afrika gespeeld werden en deze door het tijdsverschil in NZ uitgezonden werden om 3u 's nachts. En zo zot zijn we nog niet :-) Nu was het om 22u plaatselijke tijd aangezien ze in Australië speelden. De match trok wel op niet veel maar bon ja, gelukkig konden ze nog heel nipt winnen met 19-18. Een match met 10 strafschoppen?! Jammer dat we de regels niet genoeg kenden om over de capaciteiten van de scheidsrechter te oordelen :p
Zondagmorgen begonnen we onze dag met een ontbijt op het kiezelstrand. Heerlijk toch?! In een hoop steentjes vond ik een GSM die nog op stond. Goed als we zijn, belden we enkele vriendinnen op en wat bleek, die logeerden in dezelfde jeugdherberg als wij. Vervolg van de dag: gaan winkelen naar de supermarkt, een vaste waarde als we op weekend gaan. Altijd handig om een voorraadje in te slaan als je een auto ter beschikking hebt :D Nadien zijn we naar het Nationaal Aquarium van NZ geweest. Best de moeite! We waren er net als het voedingstijd was. Een duiker zat dan in het grote aquarium, voederde de vissen en de haaien en voerde daarbij nog een grappig stukje “toneel” op. We zagen er ook onze eerste kiwi in het echt. De vogel wel te verstaan :p Wat wij verstaan onder een kiwi noemen ze hier kiwifruit. De kiwivogel dus... Inderdaad daarvoor moet je naar een aquarium gaan om een vogel te zien :D Maar ik moet zeggen, het was de moeite! Wat een grappig beest! Zijn lichaamsverhoudingen kloppen niet echt waardoor hij heel grappig loopt.
Na dit avontuur verder naar Cape Kidnappers, een plek uit de kiwiboek die helaas wel wat tegenviel. Je moest er een wandeling van 5 uur retour voor maken over het strand en daarbij dus rekening houden met de getijden. Anders zat je ingesloten. Next....!
Een volgende kiwiboektrekpleister was Te Mata Peak, een heuvel van 400m boven de zeespiegel. Door het heldere weer had je er een magnifiek uitzicht! Alleen de sneeuwtoppen zaten in de wolken. Van hieruit startte de terugreis naar Brooklyn. Van een geslaagd weekend gesproken!
De route: http://tr.im/x8cs
De wekker op maandagmorgen gaf aan dat de nieuwe werkweek gestart was met op het programma alweer een nieuw kinderdagverblijf :-) Ze zijn blijkbaar onuitputtelijk :D Dinsdag, woensdag en donderdag nog eens naar Kilbernie, wat was dit lang geleden! Van 11-3u. Relax :-) Mijn verbazing was groot als de kinderen me enthousiast onthaalden én zelfs nog mijn naam wisten! (en dus niet een of andere vorm van Elisabeth zoals de meesten er hier van maken) Ik was nog niet binnen of er vroeg al een kleuter om haar te helpen met haar jas. Alsof ik er nooit weg geweest was. En dat net in het kinderdagverblijf dat onderaan mijn favorietenlijstje stond :$ Ik moet zeggen, stond, want sinds de laatste keer merkte ik toch enkele positieve verschillen op. Waar ik vrijdag ga werken is nog een raadsel. We'll see. Wat wel al vaststaat is dat we om 17u vertrekken voor een weekendje snowboarden met Raja en Rachel. Benieuwd wat dat gaat geven (het snowboarden dan :p) Wordt ongetwijfeld en hopelijk positief vervolgd.....
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten