woensdag 26 augustus 2009

Gaëtan zijn metamorfose

Ik sta alweer een beetje achter met mijn verslaggeving. Reden, nog niet zoveel tijd gehad :p Mijn dagje verlof bleek eerder een uitzondering te zijn want sindsdien heb ik alweer elke dag werk gehad. Op die twee weken is er behoorlijk wat gebeurd eigenlijk.

Om te beginnen had Gaëtan woensdagavond (12/08) plots genoeg van zijn dreads. Hij wou ze er uit en wel nu meteen. Hij hoopte die er gewoon uit te krijgen door voldoende te wassen. Een halve bus shampoo later ontdekten we dat we beter van strategie veranderden: de schaar. Eerst knipte ik halve dreads weg maar al gauw werden het hele dreads. Veel efficiënter! Een heeeeeeeele tijd later had ik mijn eerste kapsel geknipt en eerlijk gezegd, het zag er deftig uit. Hij is nadien niet meer naar de kapper geweest om het te laten bij knippen, dat wil toch iets zeggen niet waar? :p Zijn collega's schrokken wel de dag nadien. Van een metamorfose gesproken.

De dag nadien werkte ik alweer in een nieuw kinderdagverblijf. Best wel een leuk! Vrijdag nog een dagje werken op mijn vaste stek en de week was alweer voorbij. Het weekend was grijs en grauw. Zaterdag genoten we dan ook van een dagje niets doen. Zondag koos Gaëtan voor hetzelfde maar daar had ik geen zin in. Ik trok er dan maar alleen op uit en deed het vervolg van de City to sea wandeling. Deze keer in de richting van de sea. Na 2u wandelen ben ik dan ook aan de sea geraakt. Al heb ik wel een stuk langs de weg gewandeld ipv langs het wandelpad. Het was een prachtige wandeling! Heel verrassend! Dagelijks wandel ik de aanwijzingsbordjes voorbij zonder te weten dat er zo een mooie wandeling achter de hoek schuilt. Gelukkig rijden er hier op zondag ook meer dan voldoende bussen waardoor de terugkeer iets gemakkelijker was.

Zondagmiddag kreeg ik telefoon om maandag te gaan werken. Stel je voor, zelfs in het weekend zijn die mensen ter beschikking. Maandag I kids, dinsdag Brooklyn (lekker dicht bij huis), woensdag Brooklyn, donderdag Kids Environment en vrijdag Kids World in de fitness. En de week zat er alweer op.

Donderdag wist ik dat ik vrijdag maar een halve dag moest gaan werken. Bovendien is Gaëtan sinds woensdag tijdelijk thuis aangezien zijn project afgewerkt is en het volgende nog niet opgestart wordt. Hij geniet dus van een beetje verlof :-) Dit én het mooie weer wakkerden het idee aan om op weekend te gaan. We namen de kaart en de kiwiboek erbij (101 must do's for kiwi's) en stipelden een route uit. Even zag het er naar uit dat we gingen moeten thuisblijven wegens gebrek aan auto maar gelukkig is er hier meer dan één autoverhuurder in de buurt :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten