woensdag 12 augustus 2009

Genieten met de grote G

De weken gaan hier echt open en weer dicht in een veeeeeeeeel te snel tempo! Genieten van elk moment is dus de boodschap! En met het lenteweer dat blijft duren is dat zeker geen probleem! Alweer 5 dagen gaan werken deze week (alleja, 2 halve maar kom :p) met alweer een nieuw centrum deze week: op het 5e verdiep van een kantoorgebouw deze keer. Het penthouse was omgevormd tot kinderdagverblijf, met een tuintje met gras en bloemen en alles er op en eraan. Grappig toch?! Buiten spelen was gelijk aan genieten van het zonnetje met een mooi uitzicht over de stad en het water. Zalig toch?

Ook Gaëtan is nog steeds aan het werk. Misschien vraag je je af, "nog steeds?" Wel ja, er was sprake van dat project X geen werk meer ging hebben voor hem maar blijkbaar kan hij elke week wel nog een weekje langer blijven. Nou ja, nieuw werk vinden is voor een informaticus in Wellington kinderspel denk ik hoor. En een beetje verlof voor hem is misschien een ideaal moment om er nog wat op uit te trekken. Ik kan namelijk gewoon zeggen dat ik niet beschikbaar ben en dan ben ik ook thuis. Handig toch? We zien wel wat de toekomst brengt want Nieuw-Zeelanders zijn geen planners. Carpe diem. Dus dan passen wij ons daar wel aan aan he.

Na een werkweek is het tijd voor een ontspannend weekend. Zaterdag hebben we samen wat opgeruimd en gekuist, moet ook gebeuren he. In de namiddag zijn we dan gaan wandelen. Het was immers veel te mooi weer om binnen te blijven zitten. We zijn onze neus gevolgd en hebben plekjes ontdekt waar we nog nooit eerder geweest waren en dat op slechts enkele minuten van ons appartementje vandaan :-) We deden een stuk van de city to sea wandeling in de richting van de city. Een ijsje maakte het zomerse gevoel compleet.

Zondag was het al vroeg dag (althans voor een weekenddag). Om 9u stonden we klaar om samen met nonkel Peter, tante Christine, Briar en Ted naar Greytown te gaan. Briar is zo een vrolijk kind! En veranderd dat ze weeral was! Leuk om er de hele rit naast te zitten. In Greytown aten we een heerlijke koffiekoek (was toch alweer een hele tijd geleden) en bezochten we de gezellige winkeltjes. Vandaar uit reden we verder in de richting van Masterton met hier en daar nog een stopje onderweg. In het park van Masterton aten we een lekkere lunch en maakten we een wandeling. We lieten Briar ook de babyschommel ontdekken. Helaas nam haar hongergevoel (=grumpy) de overhand :-) Op de terugweg stopten we nog aan de NZ Stonehenge. 5 NZD ingang om naar een paar betonnen blokken te gaan kijken vonden we wat teveel van het goede. We hebben het van ver gezien en dat volstond :-) Tijd voor de terugrit. Het werd immers stilaan tijd voor Briar haar badje en haar bedje. We genoten nog van een mooie zonsondergang en tante Christine en nonkel Peter hun versgemaakte lasagne. Mmmmmm! Een geslaagde dag!

Ondertussen is de volgende werkweek alweer half. Met gisteren voor de verandering een nieuw kinderdagverblijf, in Kandallah. Dan zijn we daar ook weer eens geweest he. En vandaag voor mij vandaag nog eens een dagje verlof. Dat is echt wel al even geleden. Maar ik ben het al snel terug gewoon hoor :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten