zondag 20 september 2009

druk druk druk

Ik sta een beetje achter met het verslag, maar we hebben het hier de laatste weken een beetje druk gehad :p Ik was geëindigd op zondag 6 september. Dat werd een relax dagje waar ik me op mijn luie kont in de zon zette op ons terras. Mijn pet, zonnebril en zonnecrème kwamen handig van pas! Tijd voor een nieuwe werkweek...

Ik werkte een volledige week, ma-woe-vrij aan de luchthaven (ik weet al dat ik hier de komende weken nog 17 dagen kan/mag gaan werken, leuk leuk!), di terug in I kids, op het 5e verdiep met uitzicht op de stad en do in het Maoricenter. Deze week gingen we twee keer wandelen met de -2-jarigen. Eén keer naar "The Warehouse", een megagrote én goedkope vanalleswinkel. We wandelden met 3 dubbele buggy's door een tunnel onder de landingsbaan van de luchthaven. Leuke ervaring rijker! De tweede keer wandelden de kindjes (van het Maoricenter) zelf naar een nabijgelegen parkje met speeltuin. Alweer een onbekend stukje schoons ontdekt. Gaëtan ging deze week op sollicitatiegesprek bij het ministerie. Een werk dat 6 weken zou duren en waar de dresscode chique is :p Een hemd, netjes in de broek gestopt... Kostuum hoefde net niet :p Via 2 tussenpersonen (waaronder Nahum) zijn ze bij Gaëtan terecht gekomen. Dat op zich is al een eer. Het gesprek op zich is goed verlopen, hopelijk komt de bevestiging snel.

Zaterdag was het hier een herfstdag, grijs en bijna de hele dag regen. Ik besloot er toch maar door te lopen om te gaan zwemmen. Het heeft me deugd gedaan!
Zondag zijn we samen gaan wandelen. Toen was het prachtig weer! We deden de City to sea wandeling van Brooklyn naar the sea. Ik had daar al een stuk van gedaan maar had haflweg het wandelpad geruild voor de openbare weg. Deze keer volgden we het wandelpad tot aan de zee. Prachtige wandeling! Je denkt, je wandelt naar de zee, dus wandel je bergaf of plat. Niets was minder waar! Die wandeling ging over alle heuvels die we tegen kwamen. Naar omhoog, naar benden, naar omhoog, naar beneden,... zelfs als ze de zee al zagen, moesten we plots links afslaan, een nieuwe heuvel over... We beloonden onszelf met een ijsje en een fles drinken. We namen de bus terug. Althans voor een stuk. De rest wandelden we nog. Moe maar voldaan!

Alweer maandag... Gaëtan kon nog enkele uren gaan werken bij project X. Heel toevallig wandelde hij rond de middag voorbij een sportcafé en zag daar Kim Clijsters op groot scherm. Joepie, ze heeft gewonnen! Ik ging alweer een hele week werken en ging maandag zelfs na een hele dag werken, zwemmen. Deze week werkte ik nog eens in een nieuw centrum. Het was eventjes geleden maar je ziet, ik heb ze nog lang niet allemaal gehad. Het was een hele leuke plaats in een hele mooie omgeving. Daar gaan we zeker nog wel eens wandelen! Deze week ook terug een dag in het Maoricenter, deze keer bij de oudste groep, daar had ik nog niet gewerkt. Ik blijf die taal toch fascinerend vinden hoor. Ik kan ondertussen al tot 10 tellen, hallo zeggen en ken al enkele woordjes :D

En zo vliegen de dagen hier voorbij en was het opnieuw weekend. Vrijdagavond startten we het weekend met een verjaardagsbarbecue (de BBQ stond op het terras van een appartement :p). Iedereen bracht eigen vlees en drank mee. Wij hadden ook groentjes mee maar blijkbaar hoort dat er hier niet bij :p BBQ was eerder: worsten bakken en die op eten tussen een boterham met ketchup. Een cadeau voor de jarige was snel gekozen: een Hoegaarden, een Leffe en wat belgische pralines. En blij dat hij was :D Op het programma ook een drankspelletje: 2 teams, elk 6 bekertjes gevuld met drank, opgesteld in een driehoek en elk aan de kant van een tafel. Nodig: 1 ping pong balletje. Doel: met het balletje in de bekers botsen. Is het er in, dan moet je het op drinken :-) Uiteraard kon een match België-NZ niet ontbreken. En YES, we hebben gewonnen :D We maakten kennis met Scrumpy en Zweedse Absolute, 2 populaire dranken hier. Kennis maken met de plaatselijke gewoonten en gebruiken hoort erbij e :D Leuke avond waarbij we helaas te voet naar huis moesten wegens te laat en geen bussen meer.

Zaterdag ging ik naar 't stad, de bib, de botaniken hof en 's avonds gingen we naar... de rugby, LIVE deze keer, in het Westpac Stadium. Ongelooflijke ervaring! Het was zo goed als uitverkocht: 36000 man (of 3x groter dan het sportpaleis). De avond begon met het zingen van de volksliederen (iedereen stond recht en zong aardig mee), de haka en vuurwerk (op het ronde dak stond vuurwerk dat afging op de laatste kreet van de haka). En dan begon de match. Soms was het echt muisstil, tot ze scoorden, dan veerde iedereen recht en was het ambiance tot en met. ZALIG! NZ kon winnen met 33-6. Dag Austrlië :D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten