- Maandag was het een nieuw gebouw, man zo chique! Het was echter wel een beetje een saaie dag. Er waren minder kinderen dan verwacht: 9. 6 teachers vind ik dan persoonlijk wel iets teveel van het goede! Maar ja, mij niet gelaten, het was een werkdag zoals een andere :p
- Dinsdag sta ik aan het adres waar ik moest zijn en wat zie ik: een hoog flatgebouw... Ik ga een kijkje nemen en ontdek dat er op de 2e verdieping inderdaad een kinderdagverblijf was. Ik meld me aan aan de receptie en ik krijg een toegangspasje voor verdiep 2. De lift brengt me er automatisch naartoe... Ik maak hier toch wat mee hoor! Het was een fijne dag! Elke 10 minuten moest ik iemand vervangen voor haar koffiepauze. Op die manier kon ik in de drie verschillende leeftijdsgroepen eens op bezoek gaan :p Ideaal!
- Woendag nog eens een dagje thuis met op het programma: zwemmen.
- Donderdag had ik de keuze tussen een halve dag of een volledige dag. Ik kies (natuurlijk) de volledige dag maar ontdek pas later dat ik er met de bus niet geraak. En te voet zeker niet. Helaas was tegen dan de andere keuze al weg dus had ik niets....
- Vrijdag was het dan weer een centrum alleen voor -2-jarigen, net naast de luchthaven. Ik kon de vliegtuigen zien staan :-) Een rustige maar leuke dag :-)
Zaterdag eens geen rugby. Maar wel een avondje alleen thuis. Gaëtan was naar een lanparty. Wat ik dan gedaan heb? Getelefoneerd via skype :p Eerst met Veerle dan met Ingrid dan met een deel van de jonge gezinnen dan met Jozefien dan met mijn mama dan met Jozefien dan met deel 2 van de jonge gezinnen en Karlien en Roland dan met Jozefien, again :p Het was echt leuk zoveel mensen gehoord te hebben! Als Gaëtan om 1u thuis kwam was ik nog aan het bellen. Hij keek even raar :-) Maar ja, nu ik de kans had om eens bij te praten met Jozefien, ging ik die niet laten schieten en ja, als wij beginnen babbelen... Gelukkig is skype gratis :D
Het is hier nu 2 weken wintervakantie. Ik vreesde dus even dat er veel mensen gingen thuis zijn en er dus ook minder kinderen in de kinderdagverblijven gingen zijn waardoor ik minder werk zou hebben. Maar wat blijkt? De relievers zijn zelf op vakantie :-) Resultaat: 5 dagen kunnen gaan werken.
- Maandag en dinsdag was de bestemming een fitnesscentrum. De ouders kunnen hun kind daar op bepaalde uren van de dag afzetten tijdens het sporten (max 2u). Dit hadden we nog niet gehad. Als de kinderopvang gesloten is, wordt de zaal omgetoverd tot een zaal voor groepsfitnesslessen waaronder vb step aerobic. De tafeltjes om op te spelen waren verhoogde steps. Grappig! Na 2u zat de "sessie" er op en wisselden de kinderen. De 2e sessie was alweer een beetje saai bij gebrek aan kinderen. 5 kinderen voor 3 teachers ofzo. Een 3e sessie was er niet waardoor ik 2x om 13u al gedaan had met werken. Tijd om op het gemak gaan boodschappen te doen.
- Woensdag en vrijdag een volledige dag in Karori gewerkt, daar was ik nog al eens geweest. Leuke dagen!
- Donderdag werkte ik opnieuw op de 2e verdieping van het flatgebouw, met zicht op het parlement. Vandaag ook kunnen buiten spelen: rond die verdieping is een plat dak omgebouwd tot speelruimte: zandbak, fietsjes, klimtuigen,... Grappig toch?! Geen koffiepauzesvervangster vandaag maar wel een hele dag bij de -2-jarigen. Ik heb me eigenlijk goed geamuseerd! Lekker onnozel gedaan :p
Alweer geen rugby op zaterdag (die mannen moeten ook wat uitrusten he). Programma van vandaag: gaan zwemmen (het was er in de week niet van gekomen) en daarna gaan inkopen doen want we kregen bezoek. Raja en Rachel (onze compagnie van tijdens The Hangover vorige week) kwamen eten. Aperitief met Belgische bieren (we moeten hen toch leren wat lekker is he :p), daarna versgemaakte lasagne en als dessert cheese cake met 'cookies and cream' ijs. Voor het dessert hadden zij gezorgd. Mmmmm het was echt lekker! Tussendoor ook Dalmuti zitten spelen en goed gelachen! Ook gelachen met hun zintuiglijke omschrijvingen van onze Belgische bieren. Donkere Leffe was sweet and spicy. Hoegaarden rook naar worsten op de BBQ. Duvel smaakte niet waterachtig en kriek Timmermans viel best in de smaak.
Ze vroegen of we geen zin hebben om volgend weekend mee te gaan snowboarden. Tuurlijk :p Raja gaat ons de beginnersles geven. Nu alleen hopen dat er nog slaapplaats vrij is want het is tenslotte nog schoolvakantie he... En als dat ok is, dan vertrekken we vrijdagnamiddag. Zondagavond zouden wel al terug zijn, het is immers "maar" 4-5 uur rijden.
Ondertussen zijn ook de ticketten voor Australië geboekt: op 18 november vertrekken we naar Sydney. Van daar rijden we met de auto naar Cairns, via de oostkust. Op 5 december nemen we dan het vliegtuig naar Alice Springs, naar de gekende rode rotsen in het centrum van Australië. 5 dagen later kiezen we eens de trein ipv het vliegtuig. Deze brengt ons op 2 dagen naar Adelaide. Van daar uit rijden we via de zuid-kust naar Melbourne om op 17 december terug naar Wellington te vliegen. 3 dagen later vliegen we dan alweer naar Melbourne om dan terug naar huis te komen. Helaas konden we niet in Melbourne blijven. Ons terugticket was al geboekt en als we niet in Wellington vertrekken wordt de hele vlucht geannuleerd dus ja...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten