dinsdag 24 februari 2009

up to date

Afgelopen zaterdag was een drukke dag! In de voormiddag zijn we naar vier appartementen gaan kijken (ik heb daar zelf naar gebeld voor afspraken te maken, alweer een persoonlijke overwinning toch!). Eentje sprong er ver boven uit. Na onze bezoeken belden we dan ook zo snel mogelijk om het vast te leggen. Helaas waren we daarmee nog niet zeker. We moesten een aanvraag indienen en dan gingen zij iemand kiezen (er waren nog kandidaten). Bang afwachten dus tot maandag... Ik sliep nog toen Gaeten me wakker belde met het goede nieuws: we hebben het appartement! Om 9u hadden ze naar een van onze referenties gebeld (iemand die G kent) en onmiddellijk daarna dus beslist zeker. We waren blij! Ook blij dat we geen ganse maandag in spanning moesten wachten op die ene telefoon.

Eigenlijk is het een beetje te groot voor wat wij nodig hebben. Het is een living, badkamer, keuken, 2 slaapkamers en een balkon met uitzicht op de haven(waar de ferry vertrekt naar het zuid-eiland). De alternatieven waren 1 all in one kamer met een badkamertje (op internet bescchreven als one bedroom apartmen). Dus ja, wij zagen het niet zitten om te koken vanop ons bed en een appartement met een living en 1 slaapkamer hebben we niet gezien, strange!

Verder hebben we niets... Maandag zijn we dan keukengerief gaan kopen. Ongelooflijk hoe goedkoop alles hier is! Voor een kleine 70 euro hebben we alles! Dinsdag hebben we al ons gerief naar ons appartementje gebracht en ben ik op zoek gegaan naar meubels. Tweedehandswinkels doen het hier goed, dus alweer goed voor de portemonee :) Ik kwam een winkel binnen en zag een 2-zit zetel staan, zo goed als nieuw 45 NZD (deel het door 2.4 voor euro) Ik geloofde m'n ogen niet. Nonkel Peter vroeg "wil je hem?" Ja natuurlijk! Gelukkig gaf hij me de raad snel de verkoopster te zoeken. Er zaten ondertussen nl al andere mensen in. Studenten die hun kot aant inrichten zijn (hun accademiejaar begint binnenkort). Je had hun gezicht moeten zien toen de verkoopster "sold" op de zetel ging plakken... Sorry jongens ik was eerst :$ Ze zijn nog komen vragen of ik hem niet doorverkocht. Mooi niet! Maandag leveren ze hem! Voor 10 NZD! Tot dan heb ik nog de tijd om er te gaan kijken voor een bed, dan leveren ze dat nog voor dezelfde prijs. Kan je u in Belgie toch niet voorstellen?!

In dezelfde winkel kocht ik ook nog een 2-persoonsdekbed van NZ schapenwol, ge moogt 2x gokken voor een prijsje :p (15NZD) De kussens stonden dan weer in reclame bij de buren. (Die kocht ik wel nieuw) en zo komen we er beetje bij beetje e. Overtrekken, een 2-persoonsluchtmatras, een badkamermat, wat extra handdoeken,... mogen we van hier lenen. Dan hebben ze meer plaats voor babyspullen was hun uitleg :p

Toen tante Christine in t begin zei, zoek gerust een ongemeubeld appartement, dacht ik van hu, en dan... Nu denk ik er al iets anders over :p Vanaf vanacht slapen we op een luchtmatras in ons nieuw stekje! (in afwachting van een bed)

Om dan even terug te komen op onze drukke zaterdag. Na onze huizenjacht zijn we tante Christine komen oppikken om naar Petone te gaan. Daar was een soort jaarmarkt voor het goede doel: kraampjes met (zelfgemaakt) gerief, beetje rommelmarkt, wat kermisattracties en vooral eten en drinken :D Nonkel Peter stond er ook met een standje met hapjes (voor het restaurant waar hij werkt).

Daarna zijn we dan naar Wellington gegaan, naar Cuba Street Carnaval. Heel veel volk en heel gezellig! Deed me eerder aan Gente Feesten denken dan aan Carnaval ma bon, as t ding maar ne naam heeft he :p Straatartiesten, verschillende podia met life muziek, kraampjes en alweer veel eten en drinken :D 's Avonds om 9u was er dan een parade door de straten van Wellington. Dit was dan weer wel Carnaval al deed het eerder aan Rio denken dan aan Aalst :p Best grappig en gezellig!

Tussen de menigte kwam Gaetan een bekende tegen. "Wat doe jij hier? Waarom heb je niet verteld dat je in NZ bent?!" en Gaetan antwoordt heel droog " ik wou je verrassen" Plan duidelijk gelukt!! :D

(ik ben me bewust van het ontbrken van de trema's in deze tekst. Ik vind het teken nl nergens terug op dit qwerty-klavier :p)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten