zaterdag 14 februari 2009

terug in Wellington

Onze zuidelijke trip zit er op, we zijn terug in Wellington. De 18 dagen in ons campervannetje zijn voorbij gevlogen! Best wel grappig zo'n huis op wieltjes :p We hadden een gasvuurtje met 2 vuren, 1 pan en 2 steelpannetjes van 1 l. vlees met aardappelen en groenten maken, moest dus in verschilende stapjes :p Alles was dubbel behalve de soepkommetjes. Gaëtan at dus vaakcornflakes uit de mengkom 's morgens ;-) Onze tafel moesten we elke avond afbreken en tussen onze banken/zetels klemmen. Dit vormde dan ons bed. Voor iemand die kamperen gewoon is, klinkt dit wellicht logisch, wij vonden het best grappig :p Regelmatig moesten we ook water gaan tanken en ons vuil water dumpen. Man man, de eerste keer was dit een heel avontuur: die tuinslangachtige dingen aankoppelen en water dumpen of bijvullen.... :-)

Ook al is het hier zomer, toch hebben we alle weersomstandigheden gehad denk ik: wind, regen, mist, zon (hitte of met wat wolkjes erbij) en sneeuw. Dat laatste viel niet uit de lucht, maar zagen we wel: de eeuwige sneeuw op de hoge bergen en de gletsjers ;-) Bij de zomer horen ook insecten. Dit ondervonden we meer dan een beetje. Amai onze voeten! (letterlijk dan) we stonden echt vol beten en jeuken dat dat deed! Man man man! Zelfs met een beschermende spray stonden we nog vol! Het ambetante is, je ziet die stomme beestjes niet want ze zijn amper zo groot als onze fruitvliegjes. Alleen bijten ze hier dus!!

En zomer op of neer, stormen kan het hier ook! Daar maakten we gisteren kennis mee. We boekten de avondferry terug. Een boottocht bij zonsondergang leek wel iets te hebben. Niet dus! Storm op zee, vertraging en allebei zo zeeziek als 't maar kan zijn! We dachten er goed aan te doen om ons vooraan te zetten en te zien naar waar we vaarden (cf. bij bus- of wagenziekte). Niet dus! Ze riepen af dat mensen die zeeziek waren, best achteraan gingen zitten. Plots zag je iedereen naar daar gaan :p Dat hebben we dus ook weer al eens meegemaakt...

Vandaag zijn we een beetje aan het rond kijken voor een appartementje. Hopelijk komt dit snel in orde! Een verslagje van onze avonturen op het zuid-eiland volgt asap, net als de foto's.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten