Het laatste blogbericht is ondertussen alweer 14 dagen geleden, tijd voor een update dus. Het waren drukke 14 dagen! Althans voor mij. Ik werkte opnieuw 2 volle weken, met 2x bijna 40 uur. Gaëtan had wat minder geluk. Bij hem sloeg de verveling soms een beetje toe wegens geen werk en niet genoeg tijd meer in NZ om nog iets nieuws te zoeken. 2 “misschien opdrachten” gingen uiteindelijk toch niet door.
Gelukkig viel er in de weekends heel wat te beleven zodat hij toch een beetje verstrooiing had :-) 2 vrijdagen geleden gingen we met ex-collega Paul een pintje drinken. 2 leuke plaatsjes ontdekt. Jawel, na al die tijd ontdekken we nog nieuwe leuke dingen. Zaterdagmorgen stond onze wekker om samen met nonkel Peter en co te gaan ontbijten. Mmmmm lekkere pannenkoeken. Gelukkig lieten we ons niet afschrikken door de regen en waagden we ons nadien aan een wandeling naar de top van Mount Victoria. Het klaarde al snel uit en ook al hadden we grote delen van de wandeling al eerder gedaan, het blijft de moeite met mooie uitzichten over de stad! Af en toe eens pauzeren voor een schommeltje in een autoband aan een boom of voor het plagen van Tedd door hem steeds weer de berg op en af te laten rennen. Briar liet al die gekte aan haar voorbij gaan en genoot van een dutje in de draagzak op mama's buik. Moe maar voldaan werden we uiteindelijk thuis afgezet. Gauw wat opruimen, muffins bakken want 's avonds opnieuw bezoek. Belgisch bezoek, een collega van Gaëtan en zijn vriendin. We maakten een korte verkenningswandeling door Wellington en vonden een lekker Maleisisch restaurantje. Een dessert in het eerder ontdekte “dessertenrestaurant” maakte de dag compleet. Misschien een beetje overdaad voor 1 dag maar kom. De stortvlagen verplichtten ons om de bus naar huis te nemen.
Zondag opnieuw regen.... Belgen zijn dat wel wat gewoon en blijven daarvoor niet thuis hoor! Op het programma vandaag: de baaientocht met hier een daar een stopje en opnieuw een bezoek aan Mount Vic (deze keer met de auto tot boven). Al was het soms een stopje om vanuit de auto naar de surfers te kijken. Inderdaad, in zo een rotweer zijn er mensen die gaan surfen. Aan wind immers geen gebrek. Zij liever dan ik maar kom, ieder zijn ding he. Voor de rest een rustige avond met stoofvlees (met Leffe gemaakt) en frietjes. We zijn Belgen voor iets he :p
Maandag ging ik werken en verkenden de andere 3 Wellington met o.a. Te Papa, de cablecar en the botanical gardens. 's Avonds gingen we met z'n allen naar de supermarkt (een auto is toch handiger dan de bus!) en naar een Indisch restaurant. Mmmmm. Vroeg bedtijd want om 7u vertrok iedereen hier. Gaëtan ging gids spelen naar de ferry en ik moest vroeg gaan werken. Hopelijk is het weer op het zuid-eiland beter want het is een beetje jammer dat ze NZ linken aan “altijd nat”. Helaas ja, het weer is hier de laatste dagen/weken niet fameus, zeg maar slecht. WIJ WILLEN ZON!!!
Het voorbije weekend hebben we ook heel wat beleefd. Ik had heel wat gerief op Trade me gezet (de Nze ebay) en er kwam een reactie dat iemand geïnteresseerd was in bijna alles. Wat fijn! Hij blij en wij blij! Een gescheiden man die dit weekend verhuisde. Hij kwam dus nu al het meeste halen. Ook de tafel. Na alle moeilijkheden in het begin hadden we al alle mogelijke scenario's bedacht om die tafel buiten te krijgen. Groot was onze verbazing toen die meneer de tafel op minder dan 5 minuten demonteerde. Waarvoor een elektrische schroevendraaier al niet handig is. Gelukkig mochten we nog enkele noodzakelijkheden houden maar sinds zaterdag is het dus een beetje kamperen in ons eigen appartement. Het heeft wel iets. We zitten op de salontafel en eten op de strijkplank :D Gelukkig hebben we nog een bed en ook koken lukt nog naar behoren aangezien we nog 1 kom en de pan gehouden hebben. Een mens trekt zijn plan in het leven hoor. Eigenlijk zijn we veel te veel gewoon, beetje verwend... maar ja, al die luxe, je raakt het zo snel gewoon he :D Ook de spullen die die meneer niet wou, geraken stilletjes aan verkocht. Af en toe komt er dan eens iemand langs om zijn gekochte dingen op te halen. Grappig toch. We worden nog echte commerçanten :p Voor zondag gaven ze mooi weer we hadden niet veel zin om de hele dag in ons leeg appartement te zitten. Een tijdje geleden had ik een brochure gevonden over Harbor Sailing. Helaas ging het toen niet door wegens te slecht weer. Deze keer meer geluk. Al jaren wou ik dat eens doen maar er kwam altijd wel iets tussen. En zo gingen we aan boord van een echte sportzeilboot voor een 2 uur durende trip door de haven van Wellington. We waren amper 10 minuten weg als hij plots het roer aan mij geeft. Richt je op die containers en pas op van dat schip voor je.... WAT? De zeilen werden gehesen en weg waren we. Af en toe veranderden we van richting = het zeil draait en alle passagiers (4 en de instructeur) moeten aan de andere kant gaan zitten. Iedereen had zijn taak en na verloop van tijd werd er gewisseld. Soms hingen we echt heel schuin in het water. Gelukkig had hij op voorhand gezegd dat het schip onmogelijk kan kantelen. Oef :p De wind was ideaal , het zonnetje scheen mooi, kortom het was een ongelooflijke ervaring! Dit smaakt naar meer! Nadien gingen we nog wat boodschappen doen, ging ik nog zwemmen en stapte ik te voet naar boven (te voet ging sneller dan wachten op de bus). Ppppfffff, moe maar voldaan!
Vandaag, maandag 26/10 is het hier Labour Day en dus lang weekend. Zelfs alle kinderdagverblijven zijn dicht! Ik maakte er een culturele namiddag van met een bezoek aan de City Gallery waar er een “bolletjestentoonstelling” was. Voor mij een nieuwe, best grappige interpretatie van kunst. Verder bezocht ik de Weta Cave met een minimuseum en een "achter de schermen dvd" van het maken van enkele gekende Nieuw-Zeelandse films. Oa Lord of the Rings, Narnia, King Kong,... Best wel de moeite! En dan nog gratis, wat moet een mens meer hebben :-) Ik wil graag afsluiten met een weerupdate: het zag er deze week al heel wat beter uit! Hopelijk blijft het zo!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten