Het was me een weekje! Om te beginnen was het weer hier verschrikkelijk! Het zou lente moeten zijn maar sinds zondag heeft het hier al elke dag geregend. Ik kan met niet herinneren dat we dat al eens meegemaakt hebben. Volgens mijn geheugen was dit de natste week van dit jaar. Al is dat natuurlijk een subjectief gevoel :-) Bovendien was ook de zuidenwind van de partij met als gevolg: ijskoud. Woensdagnamiddag was het prachtig weer en leek het te keren maar helaas.... donderdag was het alweer om zeep met zelfs een nieuw tsunami-alarm. Deze keer werkte ik op een hoger gelegen plaats waardoor er geen evacuatieparaatheid was.
Dinsdag ging op het werk het brandalarm af. Toen we allen buiten waren, bleek het (gelukkig) een oefening. Omdat we daar dan toch allemaal stonden, oefenden we ondertussen ook even de turtle-houding (op je knieën gaan zitten, je op een bolletje rollen en je handen in je nek leggen). Dit is de houding dat je moet aannemen bij een ernstige aardbeving. Van een aardbeving gesproken, ook dit hebben we deze week meegemaakt. Althans, Gaëtan heeft het gevoeld. Ik was onderweg naar huis en heb niets gemerkt. Eerst dacht ik dat hij iets verzon maar internet gaf hem gelijk: 4,8 op de schaal van Richter. Gelukkig lijkt het vandaag terug naar het normale te gaan: winderig maar zonnig. Hopelijk blijft het zo en wordt het nu alleen maar beter! Genoeg weerpraat nu.
Het sollicitatiegesprek van Gaëtan vorige week werd niets. De periode dat we hier nog zijn is te kort... Klinkt niet echt onlogisch natuurlijk. Ondertussen blijft hij hier en daar nog wat werk hebben via via. Al is het vaak maar voor enkele uren, alles is beter dan niets he! Ik heb deze week op een kwartier na het maximum gewerkt dat ik kan werken dus dat is niet slecht en zoals eerder al gezegd, de volgende weken zien er nog goed uit!
Onze reisplannen zijn ondertussen al concreter geworden, althans de vertrek- terugkomdata liggen allemaal vast. Wat we onderweg doen zien we nog wel. Voor de geïnteresseerden hier onze planning:
Op 7 november nemen we om 7.25u de trein naar Auckland. Op 16 november vliegen we vanuit Tauranga terug naar Wellington. 18 november vertrekken we naar Australië tot 17 december. Op 20 december keren we huiswaarts en op 21 december bevinden we ons terug op Belgische bodem.
Vanaf 7 november hebben we ons appartement dus niet meer nodig. Het staat dan ook al terug te huur op trade me (de NZ ebay). Dat deed wel even raar, ergens een teken dat het einde nadert, al is dat gelukkig pas binnen iets meer dan 2 maand. Om een appartement te verhuren moet het leeg zijn, dus ook daar zijn we stilletjes aan mee begonnen: fotootjes nemen om op trade me te zetten. Vandaag hebben we er al 3 dingen opgezet om eens te kijken hoe vlot we iets verkocht krijgen. Hopelijk is het resultaat positief. Anders moeten we misschien een andere manier vinden. We kunnen het natuurlijk allemaal weg geven aan de Salvation Army (waar we zelf ook wel veel kunnen kopen hebben) maar dat houden we voorlopig toch liever als een noodoplossing.
Het weekend werd een relax weekend met wat huishoudelijke karweitjes en een bezoekje aan het zwembad. En zo zijn we weer helemaal klaar voor een nieuwe (werk)week.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
L & G, we proberen even te reageren,; tot zo dadelijk.
BeantwoordenVerwijderenN Donni.
L & G, dat korte zinnetje heeft jullie al bereikt, vermoed ik.Vorige week probeerde ik ook reeds , maar zo'n 62j-computerkluns heeft hulp nodig van z'n kinderen blijkbaar.Jullie zullen het we goed stellen, mag ik afleiden uit opgevangen roddels in Nijlen en omstreken.Vorige vrijdag waren we weer 'ns samen met oud-collegekameraden: die gasten hebben ook de hele wereld afgereisd.Dat genereert enige jaloersheid (foei), want tot heden toerden wij nauwelijks in onze buurlanden.Maar ik heb plannen voor een volgend leven....Ik zou zeggen: al wat jullie meemaken -'t lijkt misschien "gewoon" te zijn voor jongeren in de 21e eeuw-, maar koester het toch maar heel bewust, want 't is niet zo evident dat de toekomst nog "straffere" ervaringen in petto heeft.Geniet er van !!!!
BeantwoordenVerwijderenDoei.N Donni &T Rie.