dinsdag 16 juni 2009

Leuke vooruitzichten

Alweer een weekje verder... Wat vliegt de tijd!

Maandagavond zijn we nog eens op bezoek geweest bij Briar. Tante Christine haar broer was er ook (hij speelt rugby in Wales en heeft nu even verlof en dus tijd om Briar te komen bezoeken). Het was een gezellige avond!

Deze week alweer 3 dagen gaan werken, drie keer op dezelfde plaats (terug in Kilbernie waar ik ook vorige week al geweest was). Een dag dat ik niet kan gaan werken, ga ik zwemmen. Deze week met een beloning voor mezelf: een warm bubbelbad nadien :-)

Zaterdag startte er een nieuwe rugbycompetitie. Deze keer een internationale met op het programma Frankrijk - NZ (welliwaar in NZ gespeeld). Aan het begin van de match werd de Marseilleise gezongen, net als het NZ volkslied. Nadien "dansten" de NZ spelers nog de haka. Voor NZ een ernstig en traditioneel moment, voor ons hillariteit allom. Heb echt op mijn lippen moeten bijten. Man, zo grappig :D (http://www.youtube.com/watch?v=tdMCAV6Yd0Y&feature=related) Even dachten we nog voor ons buurland te supporteren, maar gezien de massa volk in het cafe, besloten we toch maar voor NZ te kiezen :-) We wisten geen een van de twee dat ze in Frankrijk rugby speelden en waren dan ook een beetje verbaasd van het niveau. De fransmannen wonnen zelf de spannende match! Volgende week volgt de terugmatch, eveneens in NZ gespeeld, deze keer wel in een ander stadium, nl hier in Wellington. En ook de weken nadien staat rugby alvast op onze agenda op zaterdagavond!

Zaterdag ben ik ook naar de kapper geweest. De kapster leek precies schrik te hebben om er de schaar in te zetten :p Juist de topjes? En ik altijd, nog een beetje meer, nog een beetje.... Tot net over mijn schouders... wat een pas- en meetwerk was met dat :p hehe, best grappig maar kom, ik ben best tevreden met het resultaat. Ik wou ook dat ze het uitdunde (altijd een verademing om wat gewicht minder mee te moeten dragen :p) Ik legde dat met handen en voeten uit. Ah, I will thin it out for you. Nooit gedacht dat er in de Engelse taal logica zat :D Zo letterlijk durfde ik het natuurlijk niet te vertalen maar ge ziet :p

Maandag was het hier opnieuw zomer! Ik heb mijn rokje terug gedragen en een pull was overbodig, stel je voor! Gelukkig had ik die wel mee want eens de zon onder was, was het behoorlijk fris. Vandaag 60 lengtes (2km) gezwommen EN te voet naar huis gestapt, een nieuw record. Heen- en terug naar het zwembad is toch gemakkelijk 8-10 km.
Dinsdag werd het ons weer duidelijk dat het wel degelijk de winter is die voor de deur staat! IJSKOUD (zuidenwind) en een hele dag regen...! De weersschommelingen zijn hier nog gekker dan in België, stel je voor!

Ondertussen zijn we ook volop onze reis naar Australië aan het plannen (een maand, net voor we terug naar huis komen). Gisteren eens gaan informeren voor de prijs van de vluchten en sava nog. Althans veeeeel goedkoper dan vanuit België uiteraard, vandaar dat we het nu ook doen :-)
Kortom, leuke vooruitzichten, al betekent het wel dat het bijna tijd is om terug huiswaarts te keren eens die vooruizichten voorbij zijn... Maar daar denken we nu nog niet aan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten