Het wordt hier stilaan echt herfst... kouder, meer regen, je kent het wel. Toch kunnen we het merendeel van de dagen nog lekker buiten aan het water lunchen. Maar wel al met een jas aan :p
De vorige twee weekends was het nog heel mooi weer. Twee weken geleden zijn we op zondag nog eens bij kleine Briar op bezoek geweest. We maakten met ons vijfjes en de hond een mooie wandeling in Eastbourne, lunchten op een gezellig terrasje en keken later in de namiddag nog naar twee afleveringen van Thuis :p Jaja, zelfs in NZ sturen ze dat uit. Je moet er wel een sateliet voor hebben maar dat is een detail e. Rond 16u hebben we dan terug de bus naar huis genomen want we kregen nog bezoek. Klaas en Walt, 2 belgen van onze leeftijd zijn op rondreis door NZ en zochten nog een slaapplaats voor vanacht (waar facebook toch niet goed voor kan zijn). Aangezien onze ouders hier ook gelogeerd hebben, was alles hier voorradig om 2 logies te ontvangen. Als dank kookten ze iets lekkers voor ons. Dat een van mijn potten daarbij serieus afgezien heeft, laten we even achterwege :-) (het is goed gekomen, dus np) 't Was een fijne avond! Dalmutti gespeeld, wat NZ pintjes gedronken en ervaringen uitgewisseld. Meer moet dat toch niet zijn! Helaas was Gaëtan de dag nadien de enige pechvogel die vroeg uit z'n bed moest...
Vorig weekend zijn we er zaterdag eens op uit getrokken. Het plan was om een autootje te huren en de Kapiti kust wat af te rijden. Aangezien het vrijdag zo'n slecht weer was, zetten we onze wekker niet. Toen we wakker werden merkten we echter dat het een zonnige dag was maar misschien wel al wat te laat om nog een auto te gaan huren. Ander plan bedacht: we namen de bus tot in Upper Hutt om een wandeling te gaan maken langs de Hutt River. Maar eerst gingen we eerst eventjes het dorpje/stadje (?) verkennen. Blijkbaar lag de rivier toch niet zo dicht bij het stadje als we dachten waardoor het al donker begon te worden voor we aan de rivier waren :-) De zon was al ondergegaan en bijgevolg was het echt koud geworden. Gelukkig had ik toch nog gauw een trui in de rugzak gestoken! De rechtstreekse bus was net weg, dus namen we er een waarbij we eens moesten overstappen (veel te koud om een uur op die andere te wachten!) We hadden een beetje pech met de aansluiting en dus moesten we meer dan een half uur wachten op bus 2, bbrrrr... De take-away warme chocomelk deed dan ook meer dan deugd! Al hielden we er beiden wel een verbrande tong aan over. Bus 2 bracht ons tot Wellington City waar we helaas alweer lang moesten wachten op bus 3 naar Brooklyn. Te voet was geen optie! Het was ondertussen ook beginnen regenen dus ja... Het plan om Indisch te gaan eten werd ook uitgesteld want grote honger hadden we wel niet meer na zo een grote chocomelk. Een bord met "Hell" lokte ons. Een pizzaatje kon er wel nog bij. Toeval wil, dat pizzaverkooppunt (we waren er nog nooit eerder) was in een sportcafe op de eerste verdieping. Gelukkig besloten we om hem daar op te eten, want... de hurricanes speelden! Blijkbaar maken ze enkel voor hun thuismatchen massa's reclame (ontdekken we nu!). Een leuke onverwachte rugbyavond dus! Ambiance verzekerd! Minder was wel dat ze door verlies hun eerste plaats moesten afgeven aan hun tegenstanders... Het was dus nog een topmatch ook!
Zondagavond gingen we een filmpje huren. Dat was eens iets anders op een kille/koude herfstavond. Groot was de verbazing toen dit niet ging! Je hebt een NZ pasport of rijbewijs nodig?! Zoek de logica, een appartement huur je zonder probleem, ook een bibkaart aanvragen lukt perfect, maar een film huren... stel je voor dat we hem mee naar België nemen :p Np, maandag ben ik er dan gewoon in de bib een gaan huren, zonder problemen en wellicht nog goedkoper ook. Dat ze hun films houden in de videotheek :p
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten