Het is ondertussen al 10 december. Vandaag leggen we opnieuw een lange afstand af. Bestemming: Adelaide in het zuiden van het land. Deze reis doen we eens niet met het vliegtuig maar met de trein (een aanrader van het reisbureau). 24 uur later en duizend(en) kilometers verder zijn we er eindelijk. Om eerlijk te zijn viel de rit een beetje tegen. Oncomfortabele zetels waardoor de nachtrust eerder beperkt bleef en in het uitzicht zat niet veel variatie, maar bon ja, niets aan te doen. Tijd om de YHA te zoeken en de stad een beetje te verkennen. Het is best de moeite! 's Avonds gaan we iets drinken met twee Duitsers van op de Rock Tour in Alice Springs.
Zaterdag pikken we rond de middag onze auto op (een gele :p) en starten we onze rit richting Melbourne. Tot in Hahndorf (een oud Duits dorpje) hebben we opnieuw gezelschap van het Duitse koppel. Dolle pret en wat een gezellig, leuk dorpje! Nadien zetten we de tocht alleen verder. We stoppen als we daar zin in hebben en we slapen in een mooie YHA in Robe.
Zondag rijden we van Robe naar Port Fairy, komen we langs mooie plekjes, verzetten we voor de 5e keer deze maand ons uurwerk en maken we een avondwandeling waar we de walibi's vrolijk zien rond huppelen. We ontmoeten een muzikale local die ons een korte demonstratie geeft op 2 te grappige muziekinstrumentjes die hij altijd op zak heeft (een mini mondharmonica en een ander “mondinstrument”). Moe maar voldaan kruipen we in ons bedje om er 's anderendaags alweer vroeg uit te kruipen. Vandaag gaan we immers koala's spotten en blijkbaar zie je die het beste tussen 7-9. We hadden geluk en hebben er enkele gezien. Hoe schattig! Tevreden starten we aan de Great Ocean Road. Aan elke bruine wegwijzer stoppen we (uit ervaring weten we immers dat die de mooie plekjes aangeven), maken we een korte wandeling naar de bezienswaardigheid, trekken we enkele fotootjes en rijden we verder. The Bay of Islands, The Twelve Apostels, London Bridge, The Arc om er maar enkele te noemen. Allemaal “rotsen in de oceaan” maar allemaal zo anders. Mooi! We zien meer koala's en wandelen naar watervallen. Variatie genoeg dus. Alweer een mooie YHA, deze keer in Lorne.
En zo is ook de laatste dag van de Great Ocean Road aangebroken. We starten vroeg, wandelen nog naar een vuurtoren en leveren om 12u de auto in, in Melbourne City. Al gauw vinden we een betaalbare slaapplaats zodat we snel de stad kunnen in trekken. Alweer de moeite! We brengen ook het stadium van de Australian Open een bezoekje. Helaas net iets te vroeg om grote sterren te ontmoeten :-) Ook woensdag weet de stad ons de hele dag te boeien. We wisselen het wandelen af met ritjes op de gratis tram. Handig toch. Dat was het dan, de laatste dag Australië, de laatste dag warm (heet), wat zal het afkicken worden... Morgen vliegen we voor heel even terug naar Wellington en dan... back home... back to Belgium...
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten